Tarteletter – Høns i asparges

Disse skønheder blev lavet i anledningen af, at min søster kom på besøg. Vi havde i ca. et års tid gået og fablet om tarteletter. Det var min første gang, jeg lavede tarteletter, og valget faldt på høns i asparges. I stedet for en opbagt sovs, blev det til en jævnet flødesovs. Ikke et dårlig valg, hvis jeg selv skal sige det.

Opskrift til 12 tarteletter:

4 kyllingebryster, kogt og pillet i strimler
1,5 dl fløde
2 dl hønsebouillon
6 friske grønne asparges, i skiver
Sovsejævning eller maizena udrørt i lidt mælk
Salt og peber
1 pakke bacon i skiver

  • Baconen kan enten steges på panden, eller laves i ovnen. Jeg valgte ovnen, da den alligevel skulle bruges til at lune tarteletterne. Når stykkerne er sprøde, lægges de på køkkenrulle, så de kan afdryppe.
  • Bouillon og fløde opvarmes i en stor gryde, kyllingen tilsættes og det hele koges igennem. Sovsen jævnes til den ønskede tykkelse, og de grønne asparges tilsættes. Det er vigtigt, at aspargesene stadig har lidt bid, når tarteletterne serveres. Fyld tarteletterne op og pynt med baconskiver.
Skriv et svar

