Cremet pasta med squash og bacon

Denne her opskrift har jeg haft bookmarked i meget, meget lang tid. Så det var rart endelig at få den afprøvet. Opskriften har jeg fundet på Martha Stewarts hjemmeside, og den levede helt op til forventningerne. Jeg ændrede lidt i opskriften, da ingredienserne skulle være nogle, jeg kunne finde i mit lokale supermarked.

Cremet pasta med squash og bacon:

250 g pasta
1 grøn squash i tern
1 pakke bacon i tern, ca. 200 g
2 fed hvidløg
1 dl piskefløde/madlavningsfløde
1 dl frisk revet parmesanost
Salt og peber

  • Pastaen koges i saltet vand, drænes, men gem 1 dl af kogevandet.
  • I en tykbundet gryde steget bacon sprød. Baconen tages op og overskydende fedtstof fjernes.
  • Steg nu squashen i baconfedtet sammen med hvidløget, der enten er fintsnittet eller presset. Squashen skal kun have nogle minutter, til den begynder at blive blød, og væsken er fordampet.
  • Tilsæt fløde og bacon, lad det varme igennen og lad sovsen tykne en smule. Tilsæt så pastaen, og varm den igennem. Nu tilsættes osten, og det hele vendes godt rundt. Hvis du synes, sovsen er for tyk, tilsæt da lidt af pastavandet. Smag til med salt og peber og server.
Skriv et svar

