Boller fra Amo

Bløde, hvide boller af hvedemel. Ikke noget med gamle kornsorter eller langtidshævet surdej. Bare helt almindelige lyse boller, som den slags der hører til en fødselsdag. Opskriften har jeg fra Amo, den er i Den store bagebog 2. Bollerne smager særdeles godt med smør på, men Nutella skulle eftersigende også få bollerne til at glide ekstra hurtigt ned.

Boller 12 stk:

450 g hvedemel
50 g sigtemel
2,75 dl vand
1 tsk salt
1 tsk sukker
1 æg
50 g margarine
50 g gær

  • Lun vandet og opløs gæren heri. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen godt. Jeg bruger min køkkenmaskine til dette, da jeg ikke synes, at æltning er ret sjovt. Lad dejen hæve tildækket og lunt i ca. 30 min.
  • Form dejen til boller og lad dem hæve igen i ca. 40 min.
  • Pensel bollerne med vand eller sammenpisket æg. Bag bollerne ved 220 grader i 10-15 minutter
Skriv et svar

