Mad i London

I april var Anders og jeg en tur i London. Det var ikke så mange dage, men det blev da til lidt mad-oplevelser også. London har virkelig meget at byde på rent kulinarisk, så jeg kommer bestemt tilbage igen.
Indlægget er primært billeder, der kommer ikke egentlige anmeldeser, men måske lidt inspiration til andre, der skal til London.

Covent Garden området og markedet bød på rigtig meget forskelligt at spise, men vi nøjedes med at købe to macaroons i Ladurée. En med hindbær og en med karamel og havsalt. Som tidligere nævnt var jeg ikke vildt imponeret over lige de to macaroons, men deres butik og kager var bare så fine. Mon ikke jeg bliver fristet igen, hvis jeg skulle komme forbi.

Vi havde gemt vores appetit til Wahaca, en mexicansk mini-kæde, som vinderen af Masterchef UK 2005, Thomasina Miers, har startet. Konceptet er, at man bestiller flere små retter, som man så deler imellem sig. Jeg var især imponeret over de sorte bønner, frijoles, som var cremede og utrolig mættende. Et sted jeg helt klar vil anbefale til andre.

Et andet sted, jeg også klart kan anbefale, er Borough Market. Der er en masse forskellige boder, der sælger alverdens fødevarer, og der naturligvis flere gode steder at spise.

Det var dejligt bare at gå rundt og kigge lidt. Og så var de rigtig søde til at give smagsprøver. Lidt ærgeligt at det ikke er så nemt at slæbe friske fødevarer med hjem.

Der var meget mere mad i løbet af turen. Men et sidste højdepunkt, som fortjener at blive nævnt her, er Chipotle. Den amerikanske kæde har fundet vej til London, og den måtte naturligvis prøves. Chipotle levede op til standarten, som vi kender den fra USA. Der var kun små forskelle, men heldigvis ikke i smagen. Er det for meget at håbe på, at de en dag åbner en restaurant i danmark?

London har utrolig meget mere at byde på, og jeg har allerede et par ideer, til når jeg en eller anden dag vender tilbage. Forresten var vi også en tur forbi the Hummningbird Bakery. Men det fortjener sit eget indlæg, som kommer snart.

Skriv et svar

