Squashtærte uden bund

Jeg ledte egentlig efter min mors opskrift på squashtærte. Men da jeg ikke kunne finde den, så måtte jeg en tur på nettet, og lede efter en der minder om. Det gør denne her fra Familiejournalen.  Den er ikke helt som min mors, men tæt nok på.
Squashtærten er uden en tærtebund, det gør den utrolig nem at lave. Og så er squashtærten er også rigtig god at have med på madpakken dagen efter, den kan nemlig sagtens spises kold.
Jeg brugte min foodprocessor til at rive squash og ost. Det gjorde kun retten endnu hurtigere og nemmere at lave. Den smagte dejligt, og når jeg en dag finder min mors opskrift, må jeg lige sammenligne, så jeg kan se på forskellene.

Squashtærte, 4 pers.:

200 g bacontern
1 løg
400 g revet squash
100 g revet ost
100 g mel
1 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
1 knsp. peber
5 æg

  • Baconternene ristes på en varm pande. Skær løget i tern og lad det riste med et par minutter.
  • Bland bacon, løg, squash, ost, mel, bagepulver, salt og peber og kom blandingen i et smurt tærtefad. Pisk æggene sammen og hæld dem over. Bag tærten ved 175° i 35 min.
Skriv et svar

