Lakridsmandler

Jeg er ret vild med Summerbirds mandler med hvid chokolade og lakridspulver. Så jeg måtte naturligvis prøve, om jeg kunne lave en udgave selv. Både for at eksperimentere, men også for at spare pengene! Jeg synes de blev ret gode. Naturligvis blev de ikke helt som originalen, men tæt nok på. Mandlerne er også fine som en lille værtindegave.
Jeg valgte at smutte mandlerne og bruge hvid chokolade.

Lakridsmandler

200 g mandler, smuttede
200 g hvid chokolade
1 spsk lakridspulver

  • Mandlerne bredes ud på en bageplade og ristes i ca 8 minutter ved 180 grader. Lad dem køle af.
  • Når mandlerne er afkølede, smeltes den hvide chokolade. Mandlerne dyppes, og chokoladen får lov at stivne.
  • Når chokoladen har sat sig, kommes de i en lille skål sammen med lakridspulveret. Vend rundt indtil mandlerne er godt dækkede. Mit lakridspulver er ret stærkt, så jeg nøjedes med et tyndt lag lakridspulver.

Skriv et svar

