Cupcakes fra Hummingbird Bakery

Som tidligere beskrevet var Anders og jeg i London i april. Og da vi alligevel skulle en tur til bydelen South Kensington, måtte jeg en tur forbi Hummingbird bakery og have et par af deres cupcakes med tilbage til hotellet.

Det var et rigtig hyggeligt lille bageri med de flotteste kager, som fuldstændig ligner dem fra deres kogebøger. Jeg vidste på forhånd, at vi skulle prøve to klassiske cupcakes varianter. Så det blev til en Red Velvet cupcake til mig og en Chocolat cupcake til Anders. Men jeg fik da lov at smage lidt af chokoladecupcaken.

Som det kan ses af billedet, var det en chokolade cupcake med en chokolade smørcreme, som så også var drysset med chokolade-krymmel. Den var lidt tæt i konsistensen, og som Anders bemærkede, så smagte den lidt af chokoladetrøfler.

Det var en god cupcake, men lidt for meget “chokolade med chokolade” til min smag. Det vidste jeg næsten på forhånd, så derfor valgte jeg at prøve deres Red Velvet cupcake.

Jeg var ret vild med denne her cupcake. Den slog klart den Red Velvet cupcake, jeg fik fra Magnolia Bakery i New York for et års tid siden.
Farven var flot rød, jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget kunstig farve der er i. Men det hører nu engang med til en Red Velvet cupcake. Den havde en dejlig mild kakao smag, og frostingen var lige tilpas syrlig og cremet. Selve cupcaken var let og luftig, men bestemt ikke tør. Sammenspillet imellem kagen og frostingen fungerede super godt.

Jeg ved næsten ikke, om jeg tør kaste mig ud i at genskabe de her cupcakes hjemme i mit eget køkken. Så gode synes jeg, at de var.

2 thoughts on “Cupcakes fra Hummingbird Bakery

  1. Du kan godt kaste dig ud i red velvet! Har en veninde, der laver dem, og dét kan godt betale sig :) Mums de er gode!

    • Så må jeg smide forsigtigheden overbord, og prøve selv at lave dem en dag!

Skriv et svar

