Paprikamandler

Jeg er på jagt efter gode opskrifter på paprikamandler. Jeg fandt denne her opskrift i kogebogen, Claus Meyers Salatværksted, og de er meget velegnede i en salat. Paprikamandlerne var nu også rigtig fine til en omgang tapas. Næste gang jeg laver dem, vil jeg give krydderiblandingen lidt mere chili. Det er jo forskel på hvor stærkt chilipulver er, og mit er til den milde side. Det kan være en god ide at lave en dobbeltportion, de forsvandt ret hurtigt.

Paprikamandler:

80 g mandler
½ tsk paprika
½ tsk salt
1 knivspids stødt spidskommen
1 knivspids stødt chilipulver
½ fed presset hvidløg
½ dl vand

  • Rør alle ingredienserne og vandet sammen i en skål og bland godt. Det er vigtigt at alle mandlerne bliver dækket af krydderierne.
  • Fordel mandlerne på en bagplade og bag dem ved 130 grader i ca 1 time. Mandlerne skal være tørre og sprøde.
Skriv et svar

