Søde hindbærsnitter

Hindbærsnitter er endnu en af de klassiske kager, som jeg måtte prøve at bage. De er virkelig nemme at lave og så smager de fantastisk. Jeg lavede mine uden krymmel, men næste gang vil jeg gøre dem lidt festligere med farverig krymmel.
Jeg lavede dem i mini-størrelse, for der er bare ikke noget mere lokkende, end kager i mini-udgaver. Opskriften er fundet hos Karolines køkken.

Hindbærsnitter 10-15 stk.:

200 g usaltet smør
350 g hvedemel
150 g flormelis
1 spsk vaniljesukker
1 æg
1,5 dl hindbærmarmelade
200 g flormelis
2 spsk vand

  • Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet. Tilsæt flormelis og vaniljesukker og saml hurtigt dejen med ægget. Du kan også bruge en foodprocessor til at samle dejen.
  • Stil dejen tildækket i køleskabet i ca. 1 time.
  • Del dejen i 2 portioner. Rul hver portion ud til en firkant på ca. 20 x 30 cm. Del igen dejen på langs, så du får 4 lange baner.
  • Bag dejen ved 175 grader i 20 minutter til de er gyldne. Lad kagerne køle helt af på en bagerist.
  • Smør marmeladen på 2 af kagerne og læg dem sammen med de 2 andre.
  • Rør flormelis og vand sammen. Smør glasuren ud på de samlede stængerne. Skær kagerne i 5 cm hindbærsnitter.

Skriv et svar

