Lakridsmarengskys

Marengs-kys er så nemme at lave, og kan bruges til alle mulige desserter. Hjemme hos os bliver de oftest spist helt alene. Og de passer godt sammen med en kop te.
Jeg er vild med lakridsudgaven, men mulighederne er mange. Der kan også tilsættes lidt madfarve. Det er bare vigtigt, at der ikke tilsættes for meget væske til marengsen.

Marengskys:

2,5-3 æggehvider, svarende til 2 bægre pasteuriserede
1,75 dl sukker
smagsstof: fx 1 spsk engelsk lakridspulver, kakaopulver eller ligende.

  • Æggehviderne piskes stive, og sukkeret piskes langsomt med. Pisk indtil marengsen er sej og kan danne toppe.
  • Kom marengsen i en frysepose forsynet med en stjernetyl. Sprøjt små toppe ud på en bagplade beklædt med bagepapir. Du bestemmer selv størrelsen og formen på kyssene.
  • Bag ved 100 grader i 1 time.
  • Opbevar kyssene i en fin dåse, så de holder sig sprøde.

6 thoughts on “Lakridsmarengskys

  1. Ih, hvor var dine lakridskys gode. Når jeg har bagt dem, har det været med Johan Bülow lakridspulver, og de kommer ikke til at smage af særlig meget, selv om jeg bruger mere end 2 spiseskeer. Hvilket pulver har du brugt? De blev nemlig meget mere smagfulde end mine!

    • Tak. Det er også en af mine ynglingsting at bage. Jeg brugte engelsk lakrids pulver fra Matas. Det giver en rigtig fin smag. Og 1 spsk lakridspulver burde være nok.

Skriv et svar

