Nigellas Chocolate Chocolate-Chip Muffins

Jeg havde sådan lyst til at afprøve denne her opskrift, da jeg så den. En chokolademuffin med chokolade-stykker i. Hvordan kan det være andet end fantastisk? Især når opskriften stammer fra Nigella Lawson. Jeg opdagede efterfølgende, at den også var at finde i en af mine kogebøger, Nigella Lawson, Feast.
Og de smagte også rigtig dejligt. Men jeg havde lidt tekniske problemer undervejs. Jeg fik ikke rørt alle de fine små dejlklumper ordenligt ud, hvilket var helt min egen skyld. Jeg burde have være mere omhyggeligt med at røre dejen sammen. Og det hævnede sig. Måske havde jeg dårlig bage-karma den dag.
Derudover var dejen meget flydende, så jeg kæmpede lidt med at få fyldt muffinsformene op, uden at de kom ud over det hele. Og fordi dejen var så flydende, sank mine chokoladestykker til bunds. Jeg burde have gjort som opskriften siger, og sluttet af med at drysse nogle chokoladestykker på toppen.
Men øvelse gør mester. Næste gang må jeg være mere tålmodig med dejen og hakke chokoladen i nogle finere stykker.

Nigellas Chocolate Chocolate-Chip Muffins, 12 stk.:

250 g mel
2 tsk bagepulver
0,5 tsk natron
175 g sukker
2 spk kakaopulver
150 g chokoladestykker
2,5 dl mælk
0,9 dl olie
1 æg
1 tsk.vanilieekstrakt

  • I en skål røres mel, bagepulver, natron, kakao, sukker og ca. 100 g chokoladestykker sammen.
  • Rør mælk, olie, æg og vanilieekstrakt sammen i en anden skål.
  • Rør nu det våde sammen med de tørre ingredienser, og prøv at undgå at få for mange klumper.
  • Fordel dejen i en muffinspande, der er beklædt med papirsforme. Drys de resterende 50 g chokoladestykker på toppen.
  • Bages ved 200 grader i ca. 20 minutter.
Skriv et svar

