Anmeldelse af Restaurant Brdr. Price

Da vi i sommerferien skulle til København, var det vigtigt at få planlagt, hvor vi skulle spise. Vi blev ret hurtigt enige om, at Brødrene Prices restaurant skulle prøves, for den havde fået rigtig meget omtale. Vi valgte den “originale” Brdr. Price, og vi spiste i den fine spisestue. Der var virkelig lagt op til en gennemført aften, men oplevelsen blev altså lidt en fuser.

Vi fik bestilt, og det lille friskbagte brød og en fin, lille Brdr. Price-smør blev bragt til bordet. En god detalje, men lidt ærgerligt at bordet blev fyldt med krummer, da vi skar brødet ud. Krummerne blev liggende gennem hele middagen, igen lidt ærgerligt, da betjeningen ellers var veloplagt og opmærksom.
Vi startede med forretter, og vi valgte lidt forskelligt, som kan ses nedenfor.

En carpaccio som bestemt ikke smagte af ret meget. Jeg aner ikke, hvordan de kunne få den til at smage af så lidt? Selv med ekstra salt og peber gik det bare ikke. En ret, de enten burde fjerne fra menukortet, eller skaffe noget kød med en ordentlig smag. Især når nu man betaler 125 kr. for retten.

En anden forret var landpaté på øko-gris – det var udemærket.

Ventepølsen var et af de sjovere indslag på menukortet. Igen en god tanke og smagen var ligeledes ganske udmærket.
Hovedretterne. Nu kom det, vi virkelig havde glædet os til.

Boeuf sauté stroganoff. Ikke alene havde vi set retten tilberedt i Brdr. Prices programmer, men her var det løfte om en boeuf stroganoff med sauteret kød.
Retten ankom i en fin, lille støbejernsgryde, toppet med en klat creme fraice. Meget fin præsentation. Problemet var bare, at der kun var et enkelt stykke kød, ud af hele to portioner, der rent faktisk var sauteret. Resten af kødet var i den grad gennemstegt/kogt. Og det er på den måde, hvor kødet går hen og bliver lidt sejt. Sovsen var meget smagsfuld og havde en kraftig tomatsmag. Baconstykkerne var sprøde og knasende, men grænsende til det brankede. Vi valgte at få pommes frites til. Og de var lavet helt efter bogen, sprøde og med masser af velsmag.

Heldigvis var det ikke alle om bordet, der havde valgt boeuf stroganof. En bestilte en pollo sorpresa, som havde masser af smag og var dejlig saftig. Kyllingen var fyldt, rullet, paneret og stegt i rigeligt olie. Retten blev serveret med salat til, hvilket gav en fin balance. Det havde været for meget af det gode med pommes frites til.

Den sidste hovedret, som kom på bordet, var helstegt rødtunge. En dejlig sommerlig ret, som efter sigende fungerede godt sammen med nye danske kartofler.

Vi valgte at springe desserten over, portionerne var nemlig både store og mættende. Helt i Brdr. Prices ånd.
Overordnet set var vores besøg ok. Jeg gik derfra med en positiv fornemmelse, men som tiden er gået, og jeg har fået analyseret besøget mere, er mit postive indtryk altså faldet lidt.
Brødrenes restaurant er i den grad blevet hypet, og jeg synes ikke, at vores besøg levede op til den standard, som jeg havde forventet. Prisen var betydelig. Altså ikke en restaurant der ville kunne spises på til hverdag, men desværre synes jeg ikke, at maden hævede sig over ordinært niveau.

Jeg ender på tre ellevild-gafler ud af seks mulige. Hvilket er ret ærgerligt. Jeg ville gerne have syntes bedre om Brdr. Prices restaurant. Men konklusion er, at jeg med meget stor sikkerhed ikke vender tilbage. Og da jeg ikke mener, at pris og kvalitet stemmer overens, vil jeg ikke anbefale den til andre. Til de penge findes der bedre i København, og ja, også i Jylland.

Skriv et svar

