Kyllingestoganoff med porre fra Jamie Oliver

Alene navnet på denne her ret gav mig lyst til at prøve at lave den. Den er fundet i Jamie Olivers kogebog, Alle kan lære at lave mad. Men jeg måtte ændre pænt meget i opskriften for at få den til at være som jeg gerne ville have den. Jeg skriver opskriften, som jeg lavede den. Opskriften er nem at variere og andre typer grøntsager kan tilsættes, fx grønne bønner eller broccoli.

Kyllingestroganoff med porre. 4 pers.:

400 g kyllinge inderfilet
1 spsk olie
2 porrer
200 g champignon i skiver
1,5 dl hvidvin
2,5 dl madlavningsfløde 9 %
1 terning hønsebouillon
2 spsk finthakket persille
1 spsk citronsaft
Salt og peber

  • Start med at brune kyllingefilleterne i olien i en stor gryde.
  • Imens renses porrerne og de skæres i kvarte på langs og derefter i stykker på 1-2 cm.
  • Når kyllingerne er brunet godt tilsættes hvidvinen sammen med porrer, salt og peber.
  • Læg låg på og lad retten koge i 5 minutter.
  • Derefter tilsættes fløde, champignon og bouillon, kog i yderligere 10 minutter. Smag til med citronsaft, salt og peber. Som det sidste vendes persillen rundt i retten.
  • Server retten med ris til.
Skriv et svar

