Meyers brownies

En rigtig tæt og tyk chokolade brownie.
Jeg er ikke normalt til brownies. Men denne her er bare rigtig rigtig god!
Jeg fandt opskriften i kogebogen Meyers Bageri, og de hedder bare Meyers brownie.
Det er egentlig en opskrift på 40 brownies, men så mange kunne jeg slet ikke forestille mig, at vi kunne spise eller forære væk. Så jeg lavede en tredjedel. De kan holde sig i et par uger i køleskabet, og jeg synes faktisk, de var bedre dagen efter, da de lige havde ”sat sig”.
Næste gang vil jeg tilsætte lidt flere nødder, da jeg sagtens mener, at de kan klare det. I originalopskriften bliver der brugt valnødder. Jeg valgte at bruge hasselnødder, men de fleste slags nødder vil kunne bruges.

Meyers brownies, 12 store stk.:

250 g mørk chokolade
133 g smør
5 æg
380 g sukker
65 g mel
¼ tsk bagepulver
¼ tsk havsalt
2 spsk kakao
100 g grofthakkede hasselnødder

  • Chokoladen smeltes sammen med smørret. Jeg valgte at gøre det i mikrobølgeovnen, men et vandbad kan også bruges.
  • Æg og sukker piskes sammen, det skal ikke blive luftigt. Rør den smeltede chokolade og smør-blanding i.
  • Mel, bagepulver, salt og kakao røres i. Tilsæt hasselnødderne og rør dejen godt sammen.
  • Hæld dejen i en lille bradepande der er beklædt med bagepapir.
  • Bag brownien ved 170 grader i 40 minutter. Kagen vil være meget tæt i konsistensen og stadig lidt blød i midten.
  • Lad brownies afkøle i bradepanden og skær den derefter ud i den ønskede størrelse.
5 thoughts on “Meyers brownies

    • Tak for tippet. Jeg har allerede planlagt at bage brownies igen om et par uger, og så vil jeg da prøve tilføje at par spsk. brun farin.

  1. Fantastisk brownie ****** ( med mørk farin og hasselnødder ) efter et par dage i køleskab blev den bedre og bedre.

  2. Denne brownie er bare så god. Den har vi efterhånden bagt adskillige gange. Vi kommer 100 gr. Hasselnødder og 100 gr. valnødder i og vi bager den i 25 min

    • Det er jeg glad for at høre. Jeg vender også tilbage til den opskrift igen og igen. God ide med at bruge 2 slags nødder!

Skriv et svar

