Dejlig sommeraften i Madklubben Tivoli

Vores sommertur til København bød heldigvis på flere restaurantbesøg. Nu er tiden endelig kommet til at berette lidt om vores middag på madklubben i Tivoli. Jeg synes, madklubbens koncept er meget tiltalende, og i et prisniveau hvor alle kan være med. Det er et enkelt menukort, som jævnligt skifter, så retterne følger sæsonen.

Vi startede med nogle rigtig fine forretter. Den ene forret var nye kartofler, rygeost, salat, radisser og urteolie, som billedet øverst viser. Den anden forret var rimmet torsk, peberrod, mandler, karse og agurk. Den fik jeg, og jeg var ret vild med den kombination. En flot, indbydende og meget vellykket ret.

Til hovedret valgte 3 af os svinekotelet med asparges, ærter og ærteskud. En rigtig god og saftig kotelet, som fik et næsten forårsagtigt præg af ærteskudene. Simpelt, men utrolig velsmagende.

Anders fik en bøf, som var blevet branket en del. Ja, han havde bedt om den gennemstegt, men jeg havde forventet, at de alligevel ville være i stand til at servere en bøf, der ikke lignede en skosål. Som tilbehør til hovedretterne fik vi en skål knuste kartofler. De burde have serveret to skåle, men en skønhedsfejl, vi selv valgte at se igennem fingre med, da vi alligevel ikke kunne spise mere.

Vi kunne ikke alle klare dessert. Men det blev da til en citronfromage og en hvid chokolademousse, og begge dele var meget delikate og i passende størrelser.

Stemningen i restauranten var uformel og hyggelig. Lokalerne var lyse og store. Jeg kunne have frygtet, at der ville være dårlig akutik, men det var ikke noget, vi blev generet af.

Alt i alt får Madklubben i Tivoli 4 Ellevild-gafler ud af 6 mulige. Det blev til 4 gafler, da jeg bestemt mener, at der er en fin sammenhæng imellem kvalitet og pris, og jeg vil gerne selv komme tilbage til restauranten en anden god gang.

Skriv et svar

