A Dining Room With a View – gæsteindlæg

Da der dumpede et Sweetdealtilbud ind i min mailbox til The Dining Room på 25. etage af hotel Radisson Scandinavia, tænkte jeg, at nu måtte deres gastromiske evner afprøves. Jeg har ellers kun nydt den dejlige udsigt med drinks deroppe fra.

Konceptuelt er jeg skeptisk over diverse deals, og om det egentlig kan betale sig. Men vi havde en fin aften på The Dining Room og til prisen – 219 kr. pr. person (før 453 kr.) – var det glimrende. Med i prisen var et glas cava og de tre retter (fixed menu). Derudover valgte jeg en dejlig Vesper Martini til menuen, mens min medspiser fik et glas udmærket – men lidt koldt – sydfransk rødvin.

Selve restauranten er ikke designmæssigt spændende, men der var fin plads mellem bordene, akustikken var god, og ikke mindst er udsigten over København fantastisk, også selv om man ikke sidder lige ved vinduet. Fra alle borde var det muligt at se solnedgangen over byen, herligt. Jeg havde glemt mit kamera, så I må nøjes med iPhonebilleder af svingende kvalitet.

Til forretten var der en anretning med anderilette med hasselnød, løg og rødbeder. Det var meget velafstemt og smagfuldt.

Hovedretten bød på skiver af mør kalv med gulerod, løg, hvid bønnepure, brøndkarse og sauce. Klart aftenens bedste ret – højt, velbalanceret niveau.

Desserten stod på rødgrød med vaniljeis og crumble. Et meget sikkert, måske lidt kedeligt, valg, men det smagte godt.

Vi havde en dejlig aften på The Dining Room. Den samlede pris for aftenen endte på omkring 700 kr. og set i forhold til kvaliteten må det give fire store ellevildgafler:

Skriv et svar

