Sprøde bagte salte mandler

Jeg er ret vild med mandler, der er så meget, de kan bruges til.
De er rigtig gode i sig selv, som en snack til lidt tv hygge eller et glas rødvin og et ostebord. Mandlerne kan holde sig i flere dage, men jeg ved ikke præcis hvor længe, for de holder kun et par dage i vores hus, inden de er spist.

Jeg har valgt at smutte mandlerne, da jeg godt kan lide at se den flotte gyldne farve. Men opskriften kan sagtens laves med mandler med skræl på.

Sprøde bagte salte mandler:

200 g smuttede mandler
2 spsk fint salt
2 dl vand eller nok til at dække mandlerne

  • Vand og salt røres sammen. Kom mandlerne ned i. Sørg for at vandet dækker
  • Lad mandlerne trække i ca. 10 minutter. Hæld vandet fra.
  • Bred mandlerne ud på en bageplade beklædt med bagepapir.
  • Bag mandlerne i ovnen i 20 min ved 150 grader.
  • Mandlerne tages ud, når de er gyldne og sprøde. Stil til afkøling.
Skriv et svar

