Nemme makronmuffins til Den store bagedag

I dag er det Den store bagedag. Så jeg tænkte, at jeg ville dele en kageopskrift med jer. Det er egentlig ikke en dag, jeg gør det store ud af. Men det er en god undskyldning for at komme i køkkenet og bage.

De her makronmuffins smagte jeg første gang for et par måneder siden. Åbenbart er det noget, de fleste kender og har bagt, men makronmuffins var altså helt gået min næse forbi. De smager i retningen af kransekage, og får en dejlig sprød top. Muffinsne smager rigtig godt sammen med vaniljeis. Så tak for ideen til Pia.
Opskriften er ultra nem og tager ikke lang tid at røre sammen.

Jeg fik taget rigtig mange forskellige billeder af muffinsne. Dem har jeg så siden prøvet at lave lidt forskelligt med, så der kommer lige en collage også.

Makronmuffins, 12 stk.:

200 g sukker
2 æg
1,5 tsk mandelessens
85 g knuste makroner
85 g mel
85 g smør eller magarine

  • Pisk sukker og æg sammen med mandelessens.
  • Tilsæt de knuste makroner, mel og magarinen.
  • Rør det hele godt sammen og fordel fyldet i 12 muffinsforme.
  • Bages ved 200 grader i 18-20 minutter.

Skriv et svar

