Summerbirds julemandler

Summerbirdjul3

Summerbird har lavet to slags julemandler i år. En type der er inspireret af honningkager og en type der inspireret af risalamande. Jeg var så heldig at min søster havde disse to poser med til mig som en lille gave. Så nu har jeg fået prøvet dem.

Som altid, kan man smage at mandlerne er lavet af gode råvarer. Mandlerne smager tydeligt af deres inspirations-kilder. Og det er jo det, der er det sjove ved disse julevarianter.

Honningkage-mandlerne har en sprød sukker-skal og en diskret, men tydelig smag af honningkager. Mandlerne er overtrukket med lys chokolade og nougat.
Risalamande-versionen er efter min mening den bedste. Mandlerne er overtrukket med hvid chokolade og nougat. Ydersiden er dækket af “kirsebærsovs-pulver”. Den har en meget cremet smag og den yderste skal smager let syrligt af kirsebær.

Alt i alt er det to gode varianter af de klassiske summerbird mandler. Som evt kunne bruges til en mandelgave, eller bare til at supplere julekonfekten.

Skriv et svar

