Hjemmelavet Bounty

Bounty4

For et års tid siden, opdagede jeg første gang opskrifter på hjemmelavet bounty på nettet og hos anne au chocolat. Og nu kom tiden endelig til, at jeg fik prøvet at lave dem selv. De er virkelig enkle at lave og smager ret fantastisk.

Jeg lavede kokosmassen en sen aften, formede dem som små bider og brød, og lod dem overnatte i køleskabet. Det giver god tid til, at kokosen kan opsuge den kondenserede mælk, så kokosmassen bliver dejlig blød, men stadig fast.

Hjemmelavet Bounty: 

½ dåse kondenseret mælk ca. 200 g
175 g kokosmel
120 g mørk chokolade

  • I en skål røres den kondenserede mælk sammen med kokosmel.
  • Form små bounty-stykker og sæt dem i en lille bradepande, der er beklædt med bagepapir. Hvis massen har svært ved at slippe fingrene, hjælper det at gøre fingrene let fugtigt.
  • Dæk bradepanden til, og sæt stykkerne i køleskabet i min 2 timer. Gerne længere.
  • Tag de kolde barer ud af køleskabet, ret evt. formen til.
  • Smelt chokoladen og dyp bountyen i chokoladen. Sæt til tørring på et nyt stykke bagepapir. Drys evt med lidt pynt, fx sukkerkugler eller kokos.
  • Stil bountystykkerne koldt indtil de skal spises. Jeg vil tro de kan holde sig en uges tid, i en lufttætbeholder i køleskabet. Men det fik jeg ikke afprøvet!

Bounty3

Follow my blog with Bloglovin

4 thoughts on “Hjemmelavet Bounty

  1. Nu har jeg prøvet.
    De smager dejligt, men ser ikke pæne ud i min udgave – rigtig “hjemmelavde”.
    Jeg havde flere problemer.
    Først med at det hele klisterede til under formningen af stykkerne, hvor der sad lige så meget på mine fingre, som der lå på pladen. Dernæst da jeg skulle trække chokolade på, hvor det blev meget ujævnt, men dekorativt med store hvide pletter.
    Konditor – HA!
    Ikke mig!
    Kh Ole

    • Godt at smagen blev god. Det med at kokos-massen hænger fast i fingrene, løses ved at komme lidt vand på fingrene først. Og i forhold til at overtrække med chokolade… ja tålmodighed er vel en dyd ;-)

Skriv et svar

