Marcipankugler med hvid chokolade og citron

Marcipanhcidchokolade1

Ideen til de her konfekt-kugler har jeg fået fra Chocolat. Det giver marcipanen en anden tekstur og meget sød smag, når den blandes med den hvide chokolade. Derfor passer citron rigtig godt til. Jeg kunne også forestille mig, at lakridspulver blandet i ville smage rigtig dejligt. Kuglerne er næsten trøffel-agtige. Jeg valgte at bruge mere marcipan end i original-opskriften, da jeg ikke ville have, at kuglerne skulle blive for “tætte” i konsistensen.

Hvid chokolade og marcipan-kugler med citron, ca. 40 stk.:

200 g marcipan
200 g hvid chokolade
½ citron
3 frysetørrede hindbær

  • Findel marcipanen og riv skallen af den halve citron ned til. Tilsæt også saften fra den halve citron.
  • Ælt godt rundt. Brug fx en el-pisker. Tilsæt 75 g smeltet hvid chokolade.
  • Rør grundigt rundt i massen. Stil på køl i en halv times tid, så massen bliver lidt mere fast.
  • Rul kugler af marcipanen-chokolade-massen og overtræk med resten af den hvide chokolade, som smeltes.
  • Knus de frysetørrede hindbær og drys over kuglerne. Lad chokoladen stive helt og opbevar kuglerne på køl.

Marcipanhcidchokolade3

Skriv et svar

