Mon Amour – gæsteindlæg

IMG_0304

Nu er det på tide jeg får skrevet lidt om Mon Amour i Skindergade, København K, hvor jeg efterhånden har været en del gange. Denne aften begyndte vi med drinks – en kir royal til mig og en stor pastis til min medspiser. Som I kan måske kan fornemme på billederne (beklager iPhone-kvaliteten) er der tale om meget enkelt borddækning – plankeborde med stearinlys. Sådan er resten af oplevelsen på Mon Amour egentlig også. Maden er ukompliceret og god, betjeningen afslappet, men høflig, og bordene står tæt, uden at der er for proppet.

IMG_0305

Forretten stod på suppe denne gang. Det varmede godt på en kold hverdagsaften i marts. Forrest er det champignonsuppe med sprøde croutoner og lidt spirer og bagerst velkrydret fiskesuppe med revet emmentaler. Jeg har før prøvet charcuterie-tallerkenen til forret. Den smager godt, men er en smule ordinær.

Hovedretten var steak frites til os begge, klassisk bistrofransk. Velsmagende bavetteudskæring (à la flanchet- eller flank steakudskæring, men mørere), stegt perfekt, serveret med pebersauce, sprøde pommes frites og grøn salat. Dertil hhv. en let Côtes du Rhône- til mig og en krydret, rustik Corbières-rødvin til min medspiser, begge glimrende til maden.

IMG_0308

Desserterne var også klassiske – profiteroles med vaniljeis og chokoladesauce og crème brûlée. Voilà.

IMG_0310

På Mon Amour er sagen er bøf. Det er ligetil, fransk og velsmagende mad til meget rimelige priser på en hyggelig resto med god beliggenhed. Hvad enten du kommer og spiser à la carte eller har købt en Sweetdeal-menu (pt. 142,- mod normalpris på 295,- kr. for tre retter). Jeg har gjort begge dele, og alle gangene har kvalitet og pris hængt meget flot sammen. Mon Amour er rigtig god til middagen inden eller efter teatret, eller til en god bid mad på en hverdagsaften, hvor maden ikke nødvendigvis skal være ansvarlig for en hel aftens ekstravagante eller ekstraordinære oplevelser, men når man har lyst til et godt måltid uden for mange dikkedarer. Det udløser fire store, tilfredse gafler herfra.

Skriv et svar

