Toast med avocado, bacon og cheddar

Sandwich

Denne her toast var den første, jeg lavede, da jeg havde fået et nyt spejlrefleks-kamera. Derfor blev billederne ikke perfekte, men jeg ser stadig tilbage på dem med lidt ekstra kærlighed. Toasten er en rigtig amerikansk opfindelse, men jeg har lavet den på min måde, og uden at den steges i smør på panden.

Toast med avocado, bacon og cheddar:

2 skiver toastbrød
1 håndfuld revet cheddar ost
1 avocado
3 skiver bacon
Salt evt. peber

  • Steg baconen til den er gylden og sprød, evt. i mikroovnen. Læg det på fedtsugende papir for at fjerne overskydende fedt.
  • Imens moses avocadoen, som saltes og evt. tilsættes lidt friskkværnet peber.
  • Rist de to skiver toastbrød og læg osten på på ene skive, imens toastbrødet er varmt, så osten smelter lidt. Læg baconen ovenpå.
  • På det andet stykke toastbrød smøres avocadomosen.
  • Toasten samles og serveres, mens den stadig er lun.
Skriv et svar

