Brownies… igen

Brownie-Amo

Jeg er meget begejstret for Meyers opskrift på brownies, den slår aldrig fejl og bliver lige tilpas tung og klistret. Men selvom man har en “go-to”-opskrift, kan lysten til at afprøve en anden opskrift alligevel komme op i mig. Jeg fandt denne her opskrift i Amos “Den store bagebog 2”. Disse brownies blev knap så tunge og lidt mere “kagede” i konsistensen. Så nu har jeg to forskellige brownie-opskrifter på repertoiret, som kan tjene hver sit formål.

Brownies:

250 g smør
100 g mørk chokolade
4 æg
250 g sukker
150 g hvedemel
3 spsk kakao
200 g hakkede hasselnødder

  • Smelt smørret og chokoladen sammen ved lav varme.
  • Pisk æg og sukker sammen til det er luftigt og hvidt.
  • Bland mel, kakao og nødder sammen, og vend det sammen med æggemassen.
  • Vend derefter chokoladeblandingen i. Dejen skal ikke piskes sammen, blot vendes sammen.
  • Bag brownien i en lille bradepande der er beklædt med bagepapir i ca. 35 minutter ved 175 grader.
  • Lad kagen køle af og skær den ud i mindre stykker.
2 thoughts on “Brownies… igen

  1. Rigtig lækker opskrift. Jeg elsker brownies, og samtidig at eksperimentere med dem.
    Jeg prøvede din opskrift, men puttede dog lidt mindre sukker i, og så en halv dl. lys sirup. Og det kan i hvert fald anbefales.
    Mvh. Malene

    • Lyder som en rigtig dejlig udskiftning. Jeg vil næsten tro at siruppen gjorde brownien lidt mere karamel-agtig i smagen?

Skriv et svar

