When life gives you lemons… – gæsteindlæg

IMG_6750

“When life gives you lemons, make lemonade.” Ja, det er en kliché, men som sagt så gjort. Jeg havde en del citroner til overs fra en fest, som jeg umuligt kunne nå at bruge til de sædvanlige citronpift i mine retter. Så det var enten lemonade eller syltede citroner. Og da sommeren fortsat var over os, synes det passende med en frisk lemonade. Og endnu mere passende er det at dele opskriften med jer i dag, for det er national lemonade day!

Jeg tog udgangspunkt i Brdr. Prices lemonadeopskrift, men da opskriften der er angivet i krus, valgte jeg at oversætte til deciliter i stedet og så justere lidt på mængderne. Nedenfor er opskriften, som jeg lavede den søde, lækre sommerdrik.

Lemonade, 5-8 glas

5 dl vand
5 dl sukker
7-8 citroner
Mynte
Masser af isterninger

  • Kog sukker og vand sammen til sirup og lad det køle af.
  • Pres citronerne og si saften, så der ikke kommer kerner og store stykker frugtkød med.
  • Bland citronsaften fra de syv-otte citroner og den afkølede sirup.
  • Bland op med vand til passende styrke og smag evt. til med citron.
  • Køl helt af og server derefter med masser af isterninger, et par skiver citron samt en stilk mynte.

IMG_6727

Skriv et svar

