Den internationale bacon-dag

Baconcollage1

Den internationale bacondag bliver i USA afholdt på Labor day, hvilket i år vil sige mandag d. 2 september. Men i San Diego starter de festlighederne d. 31. august. Så for at være på forkant, synes jeg, at det er i dag, at jeg vil fejre dagen.

Og hvilken bedre måde at fejre dagen på, end at vise lidt billeder af nogle af de retter, jeg har lavet med bacon. Og jeg skriver lidt billeder… for vi ved jo alle at der er flere, en del flere. Bacon er jo tæt på at være min ynglingsingrediens.

Øverste collage: 1. Stuffed Mushrooms. 2. Cremede ærter med bacon og hvidløg 3. Kyllinge-club sandwich 4. Squashtærte uden bund 5. Græskarsuppe med sprødt og salt drys 6. Spaghetti carbonara

Jeg håber, du bliver super inspireret og skynder dig ud i køkkenet og bruger lidt at “kødets eget krydderi”. Jeg har heldigvis stadig masser af gode ideer, til retter med bacon, men flere af klassikerne holder stadig. Måske jeg skulle fejre dagen med en omgang Flammkuchen?!

Baconcollage4
1. Pasta med blomkål, bacon og porre 2. Flammkuchen 3. Hvid tortilla-pizza 4. Den bedste hønsesalat.
Baconcollage3
1. Pasta med bagt asparges og tomat 2. Cobb Pasta Toss 3. Bagt æg i brød.

Baconcollage5

1. Bacon Cream Cheese Roll Ups 2. Loaded Baked Potato Dip.

2 thoughts on “Den internationale bacon-dag

Skriv et svar

