Hamburgerryg-fad med champignon

Hamburgerrygfad2

Lige for tiden øver jeg mig i at bruge rester op. En af ynglingsresterne er hamburgerryg. Der er så mange forskellige muligheder, og jeg kommer helt sikkert på flere. Hamburggerryg-fadet smager dejligt, men som man kan se på billedet, så skriger retten på et drys persille! Det må jeg huske næste gang. Champignonerne afgiver en del væde, så forvent ikke, at fløden koger helt ind. Hvis du gerne vil have fløden til at koge ind og blive tyk, skal kan du stege champignonerne først. Server hamburgerryg-fadet med groft brød til og grøn en salat.

Hamburggeryg-fad med champignon. ca. 2 pers.:

5 mindre skiver kogt hamburgerryg
1 lille rødløg
200 g champignon i skiver
20 g revet ost
2 dl madlavningsfløde
Salt og peber
Muskatnød

  • I et fad lægges hamburgerryg-skiverne i bunden. Jeg valgte at skære dem i halve.
  • Rødløget finthakket og fordeles ovenpå hamburgerryggen. Drys med salt og peber, samt musketnød.
  • Champignonskiverne fordeles øverst, og drys igen med lidt salt og peber.
  • Fløden hældes over og slut af med at drysse lidt ost på toppen.
  • Sæt i ovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter. Toppen skal være gylden og saucen boblende.
Skriv et svar

