Hindbærmuffins med chokoladestykker

Muffinschokohindbær2

Jeg har tidligere lavet de her lækre muffins, bare med hvid chokolade og hindbær. Denne her gang blev det med mørke chokoladestykker, men stadig med hindbær. Det passer nemlig også godt sammen. Det er mere end et år siden jeg bagte dem, så jeg tænkte, at de godt kunne tåle en gentagelse. Og så med nogle pænere billeder. For ja, hvis jeg selv skal sige det, så er der da sket lidt med mine fotografiske evner. Det skyldes nok mest mit kamera og min linse. Men jeg har også fået en anden holdning til styling, vinkler og efterbehandling.
For en god ordens skyld, så får lige opskriften igen.

Muffins  med hindbær og chokolade. 12 stk:

2 æg
150 g sukker
1 tsk vaniljesukker
200 g hvedemel
2 tsk bagepulver
125 g smør
2 håndfulde frosne hindbær
100 g mørk chokolade, eller chokoladeknapper

  • Æg, sukker og vaniljesukker piskes skummende.
  • Smelt smørret, afkøl det lidt og rør smørret sammen med mel og bagpulver i æggemassen.
  • Vend hindbær og grofthakket mørk chokolade i dejen.
  • Fyld muffinsformene ca. 2/3 op med dej.
  • Kagerne bages i ca. 15-20 minutter ved 200 grader.

Muffinschokohindbær1

Skriv et svar

