Mexicansk majssalsa

Majsforårsløgsalsa31

Jeg ved ikke, hvor mange der i Danmark kender den amerikanske kæde Chipotle? Jeg skrev lidt om den i forbindelse med min tur til London. De laver den 3 forskellige slags salsa, og den mildeste type er en majssalsa. Den har jeg prøvet at genskabe her, og jeg synes, det er lykkes ret godt. Salsaen skal være lidt stærk, men ikke overdøve de fine smage. Salsaen er dejligt tilbehør til mexicansk mad. For eksempel fungerer den godt i burritos og tacos. Men den passer også godt sammen med almindelig dansk grillmad.

Mexicansk majssalsa:

1 dåse majs, eller 2 kogte majskolber, kernerne skåret fra
2 forårsløg
4 skiver syltede jalapeños
2-3 tsk. citronsaft
Salt

  • Hak forårsløg og jalapeños fint.
  • Rør majs, forårsløg og jalapeños sammen.
  • Vend grøntsagerne rundt med citronsaft og smag til med salt.

Majsforårsløgsalsa21

Skriv et svar

