Pyntede julesmåkager – Snefnug med perler

Vaniljesmåkagesne11

Som lovet kommer her den første runde af inspiration til pyntning af vaniljesmåkagerne. Der gik lidt tandlæge-pyntning i de her snefnug. Anna havde nemlig foræret mig en pincet, så den hev jeg frem af skuffen, så de små fine kugler kunne komme til at sidde helt præcist. Jeg siger ikke, at en pincet er helt vildt nødvendig, men den gjorde, at der ikke kom små fingre ned i glasuren. Og jeg er jeg jo bare vant til at bruge en pincet i min hverdag.

Fremgangs måden er simpel. Lav en helt almindelig glasur og kom den op i en frysepose. Klip et meget lille hjørne af posen, så stregen bliver tynd og fin. Træk de lange linjer først, derefter de mindre og slut af med at sætte de små prikker. Derefter pyntes alle “ende-punkter” med en sukkerperle.
Hvis du har lyst til variation kan halvdelen af snefnuggene pyntes med is-blå glasur. Det giver en fin effekt, og så er der jo en ekstra grund til at smage en småkage mere.

Vaniljesmåkagesne51

Skriv et svar

