Tilbageblik på 2013 – Godt nytår!

Godt nytår – jeg håber, I alle har fået en god start på det nye år. Jeg er sikker på, at 2014 på alle måder bliver et spændende år, og jeg glæder mig til nye gastronomiske eventyr. Men først er det blevet tid til et lille tilbageblik på 2013, som det gik på Ellevild Madblog.

NytårsCollage2

Lad mig starte med årets top 5. De mest populære indlæg i 2013 var: 1. Meyers brownies. 2. Gammeldags æblekage à la Blomsterberg. 3. Koldhævede burgerboller. 4. Kylling i cremet karrysovs med pasta. 5. Hjemmelavede flødeboller med marcipanbund. En rigtig fin top 5 med indlæg som har vist sig overraskende populære. Sjovt nok stammer de fleste indlæg fra 2012, men mon ikke indlæggene fra 2013 lige skal samle momentum. Det er jo svært for de nye opskrifter at hamle op med Ellevild-klassikkerne.

NytårsCollage4

Men intet tilbageblik ville være fuldendt uden et kig på mine ynglingsindlæg fra 2013. Det er en god blanding af nogle af mine ynglingsopskrifter og nye dejlige favoritter, som fortjener at blive fremhævet igen. Der sneg sig også lige en enkelt dejlig oplevelse med. 1. Gammeldags æblekage à la Blomsterberg. 2. Torskeforret med grønne krydderurter. 3. Bacon Cream Cheese Roll Ups. 4. Sommer jordbærtrifli. 5. Rabarberkage fra Brugsen. 6. Mættende salat med perlespelt, feta, asparges og soltørrede tomater. 7. Wok med oksekød, rød peberfrugt, asparges og nudler. 8. Restaurant Kähler i Tivoli.

2013 har budt på 117 nye indlæg på Ellevild Madblog, hvilket er lidt mindre end sidste år. Men bestemt et antal jeg er rigtig godt tilfreds med. I løbet af året har Anna lavet 28 gæsteindlæg. Hendes ynglingsindlæg har været madeleinekager og hjemmelavet remoulade. Begge dele fordi de var overraskende lette at lave og gav rigtig gode resultater.

Så der har bestemt været masser af aktivitet på bloggen. Og der kunne have været meget mere, men man kan jo ikke nå alt. Derfor blev I blev desværre snydt for et par restaurantanmeldelser hist og pist – bl.a. fra Almanak, Cocks and Cows og Un Marcato – foruden et par spændende retter fra udlandet, bl.a. bæverstuvning og sommerborscht i Baltikum og overdådige kager og vol-au-vent i Frankrig. Men næste år skal nok byde på lige så spændende oplevelser, som forhåbentligt finder vej frem til siderne her.

For et år siden skrev jeg, at jeg gerne ville forbedre billedsiden af bloggen. Personligt synes jeg, at billederne er blevet meget mere tilfredsstillende. En stor del af grunden er mit nye kamera og en dejlig linse. Jeg har også læst et par bøger om madfotografering, hvilket har givet mig et nogle tips. Men det er helt vildt så meget, nogle gør ud af deres billeder, og dertil kommer jeg nok aldrig. Nej, jeg laver ikke maden om formiddagen, for så at lade den blive kold, og varme den op igen til aftensmad. Blot for at tage billedet i det helt rigtige lys. Jeg er jo trods alt en glad amatør. Men som sagt så er jeg tilfreds for nu, faktisk er der flere af billederne jeg ligefrem er stolt af.

Et af sidste års mål var også at få flere billeder på Foodgawker, og det er også lykkedes. Desværre har Foodgawker ændret lidt i deres optagelseskriterier, så billederne kræver mere billedbehandling, inden de indsendes. Jeg vil nok af og til stadig prøve at indsende et billede, men jeg vil hellere bruge tiden på at lave dejlig mad end at bruge timer foran computeren.

Jeg vil gerne fastholde mit nytårsforsæt fra sidste år om fortsat at bruge mine kogebøger noget mere. Det fortjener de, og det er en dejlig udfordring. Jeg har ikke været så flittig til at lave opskrifter direkte fra kogebøgerne i år, men jeg hiver næsten dagligt en kogebog eller et blad frem blot for inspiration.

NytårsCollage5

Her i de sidste dage af 2013 rundede Ellevild Madblog også en stor milepæl. Bloggen rundede nemlig sidevisning nummer 100.000. Det varmede bestemt mit lille bloghjerte og gør mig så glad over, at der er så mange der har fundet bloggen spændende nok til at læse med. Tusind tak til alle jer der læst med, kommenteret og delt på Facebook. Bloggen ville ikke være det samme uden jer!

Så hvad bringer 2014? Forhåbentlig flere dejlig madoplevelser, gode restaurantbesøg, samt afprøvning og opfindelse af nye opskrifter. Rigtig godt nytår til jer alle sammen. Jeg håber, I får et fantastisk 2014.

2 thoughts on “Tilbageblik på 2013 – Godt nytår!

    • Det glæder mig så meget. Det varmer rigtig meget, at der er nogen der vil bruge deres tid på at læse mine små skriverier. Rigtig godt nytår!

Skriv et svar

