Hold fast i sommeren – Lav en kartoffelmad

Kartoffelmad21

Hvis du nu sidder og savner lidt af sommeren, og ville ønske at du kunne strække sommeren lidt længere…. Så kan jeg desværre ikke hjælpe. Men jeg har en ide til at strække smagen af sommeren lidt længere. Nemlig -lav en kartoffelmad!

Hver eneste sommer er der konkurrencer i at lave den bedste kartoffelmad, og det fik mig til at tænke, hvad er egentlig min ideelle kartoffelmad?

Med eller uden ristede løg og bacon, og hvad med pynten? Med eller uden tomat? Mulighederne er mange.

Så mit svar på den næsten perfekte kartoffelmad er som i kan se på billederne. Masser af kolde kogte nye kartofler, på godt friskbagt rugbrød, toppet med mayonnaise, radisser og purløg. Og når nu jeg skriver næsten perfekte, så er det fordi min kartoffelmad, helt ærligt manglede bacon. Bacon er sprød og salt, og giver lidt karakter til sådan en mad.

Nå men inden jeg fortaber mig helt, i noget så simpelt som en kartoffelmad, så giv mig da lige dit perfekte bud på en perfekt kartoffelmad. Eller måske synes du i virkeligheden at det er en anden ret der er bedre til at strække smagen af sommer ind i efteråret?

Kartoffelmad11

Skriv et svar

