Chokolade gave

Chokoladegave11

Julen er lige rundt om hjørnet. Og som altid så glæder jeg mig frygtelig meget! Så da der kom en uventet pakke fra Callebaut med dejlig chokolade, ja, så rykkede julen lige en lille smule tættere på.

Jeg har aldrig været en ørn til at temperere chokolade, måske fordi jeg helst vil smelte chokoladen i mikrobølgeovnen, og det må gerne gå lidt hurtigt. Men sammen med chokoladen lå også et inspirationshæfte, plastforme og instruktioner til at temperere chokolade på forskellige måder. Det gav fornyet håb for mine evner. Jeg prøvede deres fremgangsmåde med at give mælkechokoladen få sekunder af gangen i mikrobølgeovnen. Mælkechokoladen blev støbt til en bar med en fin inskription. Chokoladebaren blev ret vellykket, men jeg skal stadig øve mig lidt mere!

Heldigvis er julen en god anledning til at afprøve chokoladeevnerne. Nu skal jeg bare finde ud af, hvad det næste, jeg skal lave, er?

Chokoladegave21

7 thoughts on “Chokolade gave

    • Det var en god ide! Det har jeg aldrig prøvet at lave, for jeg stander altid ved den for-dej der skal laves :-)

  1. Hvor er den fin, laver du til andre? Vi skal holde konfirmation midt i maj og kunne godt bruge 44 af de flotte chokolader.

    • Hvor er det sødt af dig at spørge :-) Jeg laver desværre ikke til andre, og jeg øver mig stadig i at temperere chokoladen så den bliver perfekt. Håber du finder en anden løsning til konfirmationen. Det lyder hyggeligt med sådan chokoladegave til gæsterne :-)

Skriv et svar

