Godt nytår – tilbageblik på 2014

Så er det igen ved at være den tid på året. Den tid, hvor et tilbageblik på året, der er gået, er på sin plads. 2014 er næsten overstået, og 2015 står og banker på.

I korte træk må 2014 siges at have været et godt år. Både på bloggen og i den virkelige verden. Jeg troede ellers ikke, at jeg ville kunne sidde her sidst på året og skrive, at 2014 havde været et god år for bloggen. Bloggen har nemlig været nedprioriteret i 2014, og antallet af indlæg har været sølle 47. Hvilket jo er under 1 om ugen.

Men det har altså alligevel været et godt år for bloggen. Bloggen rundede i år mere end 250.000 besøg i dens levetid og 158.000 alene i år! Det er for mig et helt ufatteligt højt tal. Bloggen er jo blot en hobby for mig, så at der er så mange, der har lyst til at læse med, er ganske overvældende. Tak til jer alle.

2014 bød på mange gode madrelaterede oplevelser. Blandt andet en dejlig tur til London, hvor Anna og jeg spiste på Alain Ducasse at the Dorchester, drak afternoon tea på the Ritz og i det hele taget nød hvad London bød på. Et andet madrelateret højdepunkt var Copenhagen Dining Week, hvor vi blandt andet besøgte Søren K., Clou og Grønbech & Churchill. I det hele taget fik jeg spist på en masse dejlige restauranter i 2014 og langt fra blogget om dem alle. Måske der bliver rettet op på det i 2015.

Nytår2014Collage1

Jeg har kigget lidt på statistikkerne, og “startsiden” på bloggen er den mest besøgte. Hvilket er dejligt, det er jo også der, de nyeste indlæg er. Men de mest populære enkeltstående indlæg, er slet ikke fra i år. Det er de “gamle” klassikkere. 1. Gammeldags æblekage 2. Koldhævede burgerboller 3. Den rigtig nemme appelsinkage 4. Kylling i cremet karrysovs 5. Meyers brownies

Men de mest populære fra indlæg fra 2014 er: 1. Nytårsforret med 4 kanapeer 2. Nytårsdesserten 3. Squashkage 4. Nytårshovedret: Chateaubriand 5. Mandelbund med flødecreme. Så er det ligesom på plads. Ikke så overraskende var det mest populære søgeord: Gammeldags æblekage.

Alfred11

Skulle der så sidde en enkelt derude og undre sig over, hvorfor bloggen har været nedprioriteret i 2014, så skyldes det ham den lille fyr på billedet. Jeg har nemlig brugt 2014 på at være gravid og på barsel. Det har naturligvis fyldt en hel del i sig selv, og kræfterne til at blogge har været små. Lysten til at blogge har hele tiden været der, men bloggen har måtte komme i anden (tredje eller fjerde) række.

Som sagt så står 2015 og banker på. Og hvad byder 2015 så på for bloggen? Jeg ved det ikke helt endnu. Men Alfred bliver større, og overskuddet til at blogge skulle også gerne blive større. Som med så mange andre ting her i livet, må jeg vente og se. Men jeg ved, at jeg glæder mig!

Rigtig godt nytår til alle!

