Sticks’n’Sushi på Tivoli Hotel

SnsCollage1

Jeg synes, at foråret 2014 var fyldt med gode madoplevelser. Desværre er jeg kommet noget bagud med at blogge om dem. Så det forsøger jeg at råde lidt bod på nu. Da jeg var i København i foråret, var det første programpunkt frokost på Sticks’n’Sushi sammen med Anna. Restauranten ligger på toppen af Tivoli Hotel, og der er derfor fin udsigt ud over store dele af København.

Det var første besøg for mit vedkommende, hvorimod Anna har været der – og på deres andre steder – en del gange før. Menukortet er rimelig omfattende, og det var faktisk lidt svært at vælge. Derudover synes jeg, at det var lidt svært at vide, hvor meget vi skulle bestille. De har en del faste menuer, men der var ikke en, som var lige i øjet for mig. Heldigvis kunne Anna så hjælpe, og vi bestilte a la carte. Og et godt tip er at deles om retterne, så man får prøvet flere forskellige ting.

SnS21

Maden kom ind ad to omgange. Først kom de spicy wraps, som var misomarinerede svinekød med rødløg, chili og koriander serveret i salatblade. De smagte rigtig godt. Det er klart værd at prøve at genskabe hjemme i mit eget køkken.

SnS11

Sammen med de Spicy Wraps kom de sushiruller, vi havde bestilt. Vi havde valgt ruller uden fisk, da jeg var gravid, og Anna ikke bryder sig om rå fisk. Så vi havde valgt en lille rulle med avocado, en futomaki, der hed Smoky Chicken Big, og en inside-out rulle med avocado og agurk kaldet Mamma Mia roll. Alle rullerne var gode og pænt anrettet, men ikke perfekte i form, som i måske også kan se af billedet. Heldigvis går den slags jo ikke ud over smagen.

SnS41

Så kom anden runde, nemlig sticks’ne. Vi havde som sagt valgt at dele, og det var en rigtig god ide, for det gav os muligheden for at smage 4 forskellige slags. Fra venstre mod højre er det: Kylling og porre med teriyaki, Asparges i bacon, Okse med stickssauce og forårsløg, og Pankopaneret svinekød med wasabidressing. Dertil havde vi bestilt 3 små dips, som var wasabi-mayo, chili-mayo og den sidste husker jeg som aioli, men er ikke helt sikker. Alle sticks’ne var gode, men kyllingen og oksekødet var nok mine favoritter.

Alt i alt havde vi en god frokost med en god udsigt. Sticks’n’Sushi har mange muligheder, og det var næsten en lille smule overvældende. Men samtidig giver det også lyst til at komme tilbage for at prøve mere. Det er muligt at træffe nogle gode sunde valg ud fra deres menukort. Og selvom vi ikke valgte fisk, så var der gode alternativer. Det ærgrede mig lidt, at de havde valgt at dele frokosten op, så vi fik retterne af to omgange, for så meget havde vi heller ikke bestilt. Omvendt kan jeg godt se fordelen i at spise det kolde inden det lune. Så vi ender på 4 ellevild gafler.
ANMELDELSE_50pxANMELDELSE_50pxANMELDELSE_50pxANMELDELSE_50px

Skriv et svar

