Nemme kokostoppe

Kokostop11

Kender I det med at have en omgang æggehvider i overskud? Normalt laver jeg lakridskys af dem. Men jeg ville gerne prøve noget nyt. Og da jeg så Copenhagen cakes opskrift på kokostoppe, blev det hurtigt afgjort at dem måtte jeg prøve at lave. Kun 3 ingredienser (4 hvis du vil have chokolade på) og et minimum af arbejdstid!

Jeg lavede ikke mange ændringer i opskriften, men jeg lavede kun en halv portion, for det passede lige med, hvad jeg havde af æggehvider. Derudover lod jeg kokosblandingen stå og trække lidt. Det, synes jeg, gav en bedre sammenhæng i massen, så toppene bedre kunne holde sammen. 5 minutter er godt, men et kvarter er bedre. Det får kokosmelet til at suge lidt af æggehviderne til sig.

Kokostoppe. 6 store eller 12 små:

125 g fint kokosmel
125 g rørsukker
80 g æggehvider
80 g mørk chokolade

  • Rør kokosmel, sukker og æggehvider sammen.
  • Lad massen stå og trække i 5-15 minutter.
  • Form små toppe med hænderne og stil dem på en bageplade beklædt med bagepapir.
  • Bag kokostoppene ved 200 grader i 8-10 minutter. Hold godt øje med ovnen, toppene bliver hurtigt brune.
  • Lad kokostoppene køle af.
  • Smelt chokoladen og dyp bundene i, eller pensl chokoladen på. Lad chokoladen stivne, og så er de klar til servering.

 

Kokostop21

Skriv et svar

