Knækbrød

De her knækbrød er rigtig gode som et lille mellemmåltid, eller som en del af en buffet. Til mit bryllup for et år siden producerede min mor og jeg flere hundrede mini-knækbrød til receptionen. Det er en stor fordel, at de kan laves et par dage i forvejen og opbevares i en dåse (eller to).
Opskrifter på knækbrød af denne her type, findes i en del varianter, der alle minder lidt om denne her. Jeg har fået opskriften fra min mor og jeg har brugt den i en del år nu.  Billederne er taget af Anna, som også bruger denne her opskrift når hun laver knækbrød.

Knækbrød:

1 dl havregryn
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 dl solsikkekerner
1 dl græskarkerner
3,5 dl hvedemel
2 dl vand
1,25 dl koldpresset rapsolie
1 tsk bagpulver
2,5 tsk salt

  • Rør alle ingredienserne sammen og del dejen i 3 portioner.
  • Rul hver portion ud imellem 2 stykker bagepapir. Dejen skal kun være 2-3 mm tyk.
  • Fjern det øverste lag bagepapir og overfør dejen til en bageplade. Brug et pizzahjul til at skære knækbrødene for i den ønskede størrelse.
  • Bag ved 200 grader i 15-20 minutter. Lad knækbrødene afkøle på en rist og opbevar dem i en lufttætbeholder.

En tanke om “Knækbrød

Skriv en kommentar